2005
 
16.    Duit, R., Euler, M., Mikelskis-Seifert, S., Müller, C. T., Bell, T., Friege, G., Komorek, M., Girwidz, R., Reinhold, P., Schön, L. & Wodzinski, R.: Physics in Context: A programme for improving physics instruction in Germany. In R. Pintó & D. Couso (Eds.), Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on Contributions of Research to Enhancing Students´ Interests in Learning Science [CD-ROM]. Barcelona: UAB, Univ. Pomeu Fabra, 2005
 
17.    Mikelskis-Seifert, S., Müller, C. T.: Physics in Context: Implementation of new instructional concepts - findings on the development of students’ interest and motivation. In R. Pintó & D. Couso (Eds.), Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on Contributions of Research to Enhancing Students´ Interests in Learning Science [CD-ROM]. Barcelona: UAB, Univ. Pomeu Fabra, 2005
 
18.    Müller, C. T., Mikelskis-Seifert, S.: Physics in Context: teacher professional development – conceptions and findings of evaluation studies. In R. Pintó & D. Couso (Eds.), Proceedings of the Fifth International ESERA Conference on Contributions of Research to Enhancing Students´ Interests in Learning Science [CD-ROM]. Barcelona: UAB, Univ. Pomeu Fabra, 2005
 
19.    Mikelskis-Seifert, S., Leisner, A.: Investigation of effects and stability in teaching model competence. In Boersma, K., Goedhart, M., De Jong, O., und H. Eijkelhof (Eds.), Research and the Quality of Science Education. Springer, Dordrecht 2005. 337 – 351
2006
 
20.    Mikelskis-Seifert, S.: Modellmethode als epistemologisches und didaktisches Konzept. In H. F. Mikelskis (Hrsg.) Physik-Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II. Cornelsen Verlag Scriptor, Berlin, 2006, S. 120-138
 
21.    Bell, T., Mikelskis-Seifert: Crashtests mit Dehnungsmessstreifen – ein einfacher Kraftsensor ermöglicht spannende Experimente. In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik, Heft 91, Februar 2006, 17. Jahrgang, S. 20-21.
 
22.    Mikelskis-Seifert, S., Gromadecki, U.: Naturwissenschaftliche Arbeitsweisen im Unterricht - Eine Unterrichtskonzeption zur Einführung in die naturwissenschaftlichen Denk- und Arbeitsweisen im Anfangsunterricht Physik. In: Naturwissenschaften im Unterricht Physik, Heft 93, Juni 2006, 17. Jahrgang, S. 31-37.
 
23.    Mikelskis-Seifert, S.: Lernen über Modelle: Entwicklung und Evaluation einer Konzeption für die Einführung des Teilchenmodells. In Fischler, H., Reiners, C. S. (Hrsg.): Die Teilchenstruktur der Materie im Physik- und Chemieunterricht. Logos Verlag Berlin, 2006, S. 165-198